- Laboratorium modelarstwa i rakiet kosmicznych - Celem spotkań jest rozbudzenie wśród najmłodszych zainteresowań tematyką lotniczą. Stąd właśnie podczas tych zajęć poznają odpowiedź na podstawowe pytanie „Dlaczego samolot lata?”, a także w praktyce przećwiczą budowę balonu na ogrzane powietrze, modeli samolotów oraz rakiet.
- Konstruktorzy robotów (budowa i programowanie robotów) - Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi wiadomościami w zakresie robotyki i mechatroniki. W przystępny sposób uczniowie poznają podstawy konstrukcji robotów, poznają w jaki sposób zaprogramować zbudowany układ. Zajęcia mają charakter praktycznych warsztatów, uczestnicy dowiadują się jak wykorzystać w praktyce czujniki elektroniczne, serwomechanizmy i mikrokontrolery. Zajęcia polegają również na pracy z komputerem, służącym do zaprogramowania układu jak i dokonania analizy danych w formie tabel i wykresów.
- Zapis konstrukcji z elementami wspomagania projektowania 2D i 3D dla uczniów liceów ogólnokształcących oraz dla uczniów uczestniczących w zajęciach z modelarstwa lotniczego i kosmicznego. Uczestnicy zajęć poznają zasady graficznego zapisu konstrukcji, rzutowania, wymiarowania itp. aby w kolejnym kroku wykorzystać te zasady podczas poznawania programów komputerowych wspomagających projektowanie.
- Laboratorium nauki programowania poprzez zabawę – interaktywna gra planszowa „Scottie Go!” z elementami multimedialnymi, zasady działania i możliwości edukacyjne robota Ozobot. Gra edukacyjna i Ozobot to doskonałe narzędzia do nauki logicznego myślenia. W takim programowaniu wykorzystywana jest znana od dawna dzieciom technika puzzli.
- Młody fotograf dla uczniów od VI klasy szkoły podstawowej. W trakcie zajęć młodzi ludzie poznają podstawy techniczne związane z budową aparatów cyfrowych oraz ich używaniem w praktyce. Nauczą się korzystać z manualnych ustawień podczas robienia zdjęć. Uczniowie nauczą się także cyfrowej obróbki wykonanych przez nich zdjęć w programie graficznym. Każdy z uczestników będzie miał możliwość twórczego podejścia do tematu fotograficznego, który zostanie zrealizowany pod koniec zajęć.
- Odkrywamy świat algorytmów i programowania w języku Python – dla uczniów klas VI-VIII - język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością. Python jest przyjazny dla początkujących.
- Mali odkrywcy – nowość w naszej ofercie dla najmłodszych. Celem zajęć poznawanie otaczającego świata przez doświadczenia i eksperymenty, które za nauczycielem prowadzącym będą wykonywać uczestnicy zajęć. Różnorodność osób prowadzących wprowadzi różnorodność w poznawanych zagadnieniach.