1720 zł za semestr
4 semestry, 640 godzin+300 godzin praktyk
Opłata rekrutacyjna 200 zł
Osoba zainteresowana tymi studiami musi mieć przygotowanie pedagogiczne
Sylwetka absolwenta studiów podyplomowych z Pedagogiki Specjalnej w pięciu specjalnościach:
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, autystycznymi, z osobami z wadami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością intelektualną oraz przewlekle chorymi. Może zajmować stanowisko pedagoga specjalnego (w zakresie wszystkich pięciu specjalizacji), organizować oraz współorganizować pracę edukacyjno–wychowawczą oraz rewalidacyjną w szkołach specjalnych, integracyjnych, masowych z oddziałami integracyjnymi, szkołach przyszpitalnych, ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji, poradniach rehabilitacyjnych, poradniach psychologiczno–pedagogicznych oraz warsztatach terapii zajęciowej.
Program studiów:
- Pedagogika Specjalna
- Metodyka pracy korekcyjno – kompensacyjnej
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Psychologia rozwojowa i kliniczna
- Dydaktyka specjalna
- Wybrane zagadnienia z logopedii
- Prawne podstawy rehabilitacji i edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Wczesne wspomaganie rozwoju
- Poradnictwo i praca z rodziną
- Podstawy okulistyki
- Podstawy audiologii - urządzania techniczne w rehabilitacji słuchu i mowy osób głuchych i słabo słyszących
- Biomedyczne podstawy zaburzeń intelektualnych i autystycznych
- Biomedyczne podstawy pedagogiki terapeutycznej
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących i słabosłyszących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci z wada słuchu w nauczaniu przedmiotowym
- Metodyka kształcenia zintegrowanego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim
- Metodyka wychowania i nauczania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębszym
- Spektrum zaburzeń autystycznych (ASD), etiologia, specyfika rozwojowa, rewalidacja
- Wczesny autyzm dziecięcy - diagnoza i terapia
- Metodyka nauczania osób ze spektrum zaburzeń autystycznych
- Alternatywna i wspomagające metody komunikacji
- Metodyka wychowania niepełnosprawnych słuchowo w internacie i świetlicy
- Wybrane metody pracy z dzieckiem niesłyszącym (język migowy, daktylografia, fonogesty)
- Wybrane metody pracy z dzieckiem ze złożoną niepełnosprawnością
- Strategie pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną
- Integracja sensoryczna
- Kształtowanie mowy i języka u dzieci i uczniów z autyzmem
- Kompetencje nauczycieli w pracy z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych / Współpraca z rodziną
- Konstruowanie indywidualnych planów edukacyjno - terapeutycznych.
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci niewidomych i słabowidzących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci niewidomych i słabowidzących - nauczanie przedmiotowe
- Metodyka wychowania niedowidzących w internacie i świetlicy
- Brajlowskie metody porozumiewania się
- Rehabilitacja widzenia
- Metody usprawniania orientacji przestrzennej
- Metody rehabilitacji ruchowej
- Metodyka nauczania i wychowania w ośrodku leczniczym
- Metodyka pracy indywidualnej z uczniem z chorobą przewlekłą i niepełnosprawnością ruchową
- Metody terapii w pedagogice leczniczej
- Wybrane problemy opieki paliatywnej i pracy
- Projekt dyplomowy
- Praktyka